Jul 6, 2011

Izinkan aku tersenyum

Harini.. aku terjumpa dgn seseorang yg begitu besar karakter dalam hidup dan kisah silam ku.. Hm berbelas tahun berlalu belum cukup utk menjadikan aku seorang yang cukup kuat dan tabah bila berdepan dengan realiti silam yang xmungkin dapat aku putar dan ubah. Aku selalu berharap supaya janganlah aku dipertemukan dgn dia di muka bumi ini.Namun takdir Allah xmungkin kita dapat melawan kan? hebat  kuasa Allah menguji aku dengan hanya pandangan telah dapat membuka kembali aib aku yang dulu. Seolah-olah aku sedang berdepan dgn Allah dan dosa2 ku sedang diputarkan kembali.. Ya Allah... lemah rupanya aku ini..rupanya aku masih belum dpt meneruskan hidup dan lupakan kisah lalu.

Entahlah..aku lihat xbanyak perubahan pada dirinya melainkan nampak semakin matang namun... pilihannya masih seperti "type" dirinya.. aku nampak dia turut terkejut melihat aku tapi segera berpaling..( dia bencikan aku agaknya) bisik dalam hati.. tapi baru aku nampak, dia ada dengan kekasihnya.. Baguslah.. cuma.. hm setiap hari bila aku semakin lupe akan titik noda hitam yang pernah terjadi dalam hidupku.. Secepat kilat aku dikejutkan dan seolah2 diberikan peringatan, sedangkan dosa-dosaku xpernah berkurangan bahkan bertambah setiap hari..

Aku sering mendengar kata orang, suatu hari nanti kita akan mampu tersenyum bila teringatkan segala kisah pahit yang terjadi dalam hidup kita..Tapi..kenapa aku xmampu?aku jujur belum mampu..Ya Allah..izinkan aku tersenyum..

Salam..

No comments:

Post a Comment