Jun 9, 2011

Bercuti (cutikah?)

Ehem..
Aku dok bape rajin nok update blog ni walaupun selalu teringin.. (setelah membaca blog Strewberimanis yg best!) Hm..dah sebulan lebih aku cuti tp..tiada tanda2 yg aku akan buat sesuatu yg mendtgkan hasil (duit) bahkan setiap hari kerja aku adalah menghabiskan hasil pendapatan mak dan abah dlm bentuk??? Jawapan: duit, makanan, elektrik

Huhu..
Kaedahnya adalah...3kali interview kerja..2 yg aku tolak kerana...sebab2 seperti..pengangkutan, parking tiada, gaji yg tidak setimpal dgn perbelanjaan pegi dan balik dan....satu kerja yg ku terima ialah sebagai Temporary Clerk for RHB kt Menara Yayasan Tun Razak yg gah didengar gitu kan??

Malangnya,
kerja tu pun aku tolak selepas pergi bekerja sehari (WOW!!! Hebat kan aku ne...sehari je keje then tarik diri) hm..sebabnye...working hours sepatutnye dari 8.45-5.45pm manakala jumaat 8.30-4.45pm... dan gaji yg ditawarkan mengikut ejen...Rm1000. Hm tapi...bila masuk kerja first day..Paap!paap!paap! tu dia..kerja bertimbun-timbun..file gle berlambak dh boleh buat rumah kertas tau..dan yg paling best ialah..setiap hari wajib buat overtime...supervisor aku kata kene kerja lewat hari2, diorang selalu buat sampai 12 mlm..WHAt????

Oh No!
Aku terpelik bin hairan...diorang ne robot ke?klau kadang2 aku boleh terima tapi ni hari2..sabtu pun dtg lagi...hadoi..ditambah pulak dgn kos parking yg mahal kerana terletak ditengah kotaraya KL...akupun menarik diri pd keesokan harinya...dan bermulalah hari pengganggur ku...yg penuh dengan ketidak bergunaan tenaga ku...dan haku!

Hm..
Aku nk kerja..mungkin aku ne xkuat semangat..hehe..lagipun Mak dah siap pesan awal2 jgn kerja tapi last2 duit gaji dapat xberbaloi dgn duit yg dibelanjakan semasa kerja...Almaklumla...My Mother is my financial source...Aiyo..hampehnye aku ne kan?I'm sorry..
i felt so useless actually...Haha..

Oh ye..
Kakakku.. sakinah cadangkan suh cari kerja kat area2 umah cthnye..Giant Bt Caves ke..dan yg lain2 la...memang itu yg i plan..tp..belum lagi gi meronda carik kerja...tambah dgn banyak plak event..Makcik kt Terengganu dah tanya bila Ain nak balik kg? maklumla...dah 1 tahun lebih xbalik jenguk kawasan... aiceh..hehe

Dan juge..
11 hb June ini bersamaan sabtu adalah antara tarikh bermakna utk abangku Najmi kerana kami akan menghantar rombongan bertunang kepada kekasih hatinye...hoho..di kala ini mak dan kakak ku nah sedang bertungkus-lumus buat sireh huhu..bestnye...tapi..xpela...aku belum rase nak masuk alam pra ke arah perkahwinan ni...(walaupun suke tengok orang kawin) hehe..sebabnye..haku ne xde ciri2 menguruskan rumah apelagi tangga...hehe..sekarang sik kena bebel dgn mak...

Tahniah la kepada Ami..(jangan duk ikat perut sgt kumpul duit nok kawin tuh) hehe!

Hm..sampai sini je dulu..insyaAllah...nanti lenkali tulis lagi eh?Time kasih pade sape yg sudi membaca..hehe.

1 comment:

  1. ain sayang,
    patutlah aku xleh acces blog lama kau
    dah tukar URL rupenye
    hehehe

    ReplyDelete