Aug 14, 2014

Susu KARIHOME untuk ilyas

Salam
Alhamdulillah hujan duk turun dgn amat lebat dan angn pun kuat. Sementara tga pump susu ni. Jadi akupun teringat nak share tentang susu formula yang ilyas minum.

Maaf sbnrnye akupun teringn nak fully b.feed ilyas mcm ibu2 lain. Tapi susu aku xcukup bnyk. Tiap kali pump memang dapat xsmpai 5oz. Selalu dpt 1 or 2 oz. Tapi aku akan tetap bg xkira sikit manapun.

Ok lah perjalanan Karihome dgn ilyas bermula time dlm pantang lagi. Disebabkan susu akuxckup, jadi mula2 guna S26. Minggu pertama ok.tp masuk minggu kedua ilyas mula tnjuk tanda2 berak sembelit n naik ruam kt muka dia.

Risau tgk ilyas mnjerit2 tiap kali nk berak. Aku n suami sepakat nk cuba bg susu Karihome lgpun aku baca susu kambing adalah susu kedua terbaik slpas susu ibu. So, ok la walaupun harga agak mahal or memang mahal rm50 utk 400gram, tp yg penting ilyas sihat.

Alhamdulillah skrg ilyas dah 3bulan, xpernah demam n sakt truk. Selsema ada tp x teruk sgt n cpt baik. Semua dgn izin Allah.

Aku tgk ilyas pun bdn kental n keras wpun kurang dpt susu ibu. Sampai td jmpe makcik jiran time teman mak mertua bli sayur kt lori ikan pun dia tegur ilyas, sedapnye bdn dia ne keras, minum susu ibu ye? Hehe kambing punya susu, ibu dpt nama.

Tapi skrg ilyas minum kuantiti byk jd seminggu kdg smpai 2tin. Memang tersedak jgak nk bli. Tapi aku blm brsdia lg nk tuka susu. Sdih nanti kalau xkena dgn dia.

Akupun dlm usaha nak bykkan susu bdn. Kerap pam n mkn sume mknn tambah susu. Oh aku ada bli ubat homeopathy untuk tambah n merangsang pengeluaran susu tau. Tapi br byr tadi. Hehe
Nanti dah dpt n dah mkn nanti kte sharing ye. Xsbr nk try. Mudah2an Allah permudahkan urusan. Amin

Salam jumaat!

No comments:

Post a Comment